Alla inlägg under augusti 2011

Av Seema Lundbäck - 29 augusti 2011 15:10

jag hittar inte kvittot, där det står hur mycket jag handlat för, till leon.


vill ju att det ska bli någolunda. och nu är det helkört iprincip :/


har haft stenkoll innan, på vart det luggit någonstans. men nu bara, så är det totaltborta :(


sånt här gör mig verkligen ledsen. finns mycket som kan göra än/mig ledsen..


men jaa. sånt här är väldigt viktigt för mig. så jaa. det är klart man blir ledsen då.. mm . :/

Av Seema Lundbäck - 28 augusti 2011 19:56

har varit lite tråkigheter och turbulens här ett tag nu(i min lilla värld, hjärna).. men nu så är jag på benen igen, efter lite tråkigheter och annat gnabs :) med mer energi än någonsin, trots en dum förkylning, som satt sig på stämbanden, så jag knappt kan prata ju :p men men.. misströstar inte för det. :p för humöret är det inget fel på.. nej nej då. det är rätt på topp ändån  så.. jaa.. :)

Av Seema Lundbäck - 25 augusti 2011 18:45

   Kommer du ihåg
   en vintertid
   du såg ett famlande ramlande ångande lokomotiv
   sen kom förvandlingen
   den stora ljusa sommaren igen
   jag tycker om när du tar på mig
   jag tycker om när jag ser dig vid min sida
   tycker om när du finns hos mig
   jag tror det aldrig kan bli bättre än så här,     för mig
   kommer du ihåg
   var det igår
   du tog en främmande skrämmande människa och kysste hans hår
   sen förde vindarna
   dom vackra vilda fåglarna till mig
   eh jag tycker om när du tar på mig
   jag tycker om dina fingrar mot min panna
   tycker om när jag betyder nått för dig
   det kan aldrig kännas bättre än så här, 

    för nån, för mig
   jag tycker om när du tar på mig
   jag tycker om dina bröst i morgonljuset
   tycker om när jag betyder nått för dig
   det kan aldrig kännas bättre än så här
   tycker om när du tar på mig  

   jag tycker om när jag har dig vid min sida
   tycker om när du ler enstund för mig
   det kan aldrig kännas bättre än så här, 

   för nån, för mig, för mig

Av Seema Lundbäck - 23 augusti 2011 15:13

Fråga mig

  

 
 
 
 
 
Många glömmer nog den här rutan, eller så är ni bara lite blyga :) hehe. eller finns inget att fråga mig :) men jaa. om ni kommer på någon fråga, så jaa.. då är det bara att fråga på hörrni :)

Av Seema Lundbäck - 23 augusti 2011 12:30


 

Het mexikansk gryta


500 gram strimlat fläskkött

1 msk soya

1 tsk chilipulver

1 purjolök

2 msk vetemjöl

1 dl grädde

2 dl buljong

1 tsk sambal oelek

1 tak salt

1 dl riven ost

nacochips


 

 

 


Blanda det strimlade köttet med soyan och chilipulvret. Strimla purjolöken, och lägg uppe på (köttet). Blanda mjöl, och grädde. och sedan resten av ingrediensserna till såsen. Häll såsen över köttet. Strö över riven ost, och ställ formen i nedre delen av ugnen, på 225 grader, i ca 45 minuter.


Ska inflicka med, att till detta, kan man ha.. antingen pasta, ris.  och jaa. potatis går säkert också. Fast skulle nog rekommendera pasta, eller ris. Själv, för min del blir det pasta alltids. eftersom jag inte är någon stor ris fantast , så jaa. då blir inte valet svårt. :)


 lånad bild. men Het mexikansk gryta, ser ut något sånt här. fast detta är ett annat recept på just het mexikansk gryta.


 


ps. Man kan om man vill, låta köttet och purjolöken, stå och dra sig i några timmar. Om man vill få lite exra smak, på köttet. Men det behövs inte, men jag skulle nog rekommendera det. Det blir godare smak på köttet då, som sagt.

Av Seema Lundbäck - 21 augusti 2011 22:07

 

Seema Lundbäck - Mamma, jag .

Gemenskap
 
 
Seema Lundbäck - Mamma, jag .

 

 


japps. finns nu även på facebook :)


kul att kunna marknandsföra sig även där ju, med bloggen altså ;) mm.

Av Seema Lundbäck - 21 augusti 2011 18:17

Sitter och kollar på lite nya recept.


mycket ser gott ut. men lagar man det da ??


Svaret blir nej dära..


Hur är ni då, när ni kommer till matlagning och så då?

Vågar ni testa mycket olika maträtter och så eller?


Jag e nog lite feg, när det kommer till matlagning och nya recept å så.. mm. jag vågar kanske inte alltid smaka nytt å så :) hehe. ni vet man kör oftast på sitt gamla invanda race ju ! mm.. joo men visst är det väl så? det tycker jag i alla fall :) man kör ju på sånt som man vet är gott ju.. mm, jaa men absolut ! och liksom jaa, sen kanske det inte riktigt blir av heller.. att laga och smaka på nya saker.. näee.. man tänker liksom inte på det.. hehe. men mycket man skulle vilja pröva ju :) aaow :)


Men om jag ska laga något nytt, eller om jag kollar efter nytt å så.. så jaa, då är det mest med antingen kött eller något med köttfärs typ :) mm. det brukar liksom oftast funka ju :) aa. för fisk är jag ingen höjdare av än.. nee. har liksom inte kommit dit hän än ;) haha. får skylla på det, så har jag ju nåt att skylla på mena jag ;) haha.


mm.. så e re.


men om ni ska köra på nytt stuk eller så då.. vad blir det oftast då da? :)


skriv järna i kommentarsfältet och dela med er av era smakupplevelser :) tex. något som skulle kunna låta som "det här måste du bara prova, om du älskar da da da.. osv osv. eller era favoriter kanske :)


mm. kan ju berätta själv. vad min passion är, och vad min hjärta klappar för, inom maten...


Jag är mycket svag för, och förtjust i ex goda gratänger. allt i från tacosgratänger till typ vanliga gratänger. kanske köttfärsgratäng av något slag.. eller jaa.. hmms.. "tänka lite"...


typ köttgratäng. altså typ kött och typ creamfrésetäcke(osäker på stavningen). och osttäcke, eller jaa lager med ost.. eller njäee.. det va inte riktigt det jag skulle skriva näee.. kommer inte på nåt bra ex precis...


men jaa.. typ chips med fläskfilé i en gratängform, och så nån form av staning/sås till det typ. sånt kan ju va gott.. annars har jag inga konkreta förslag på vad jag tycker om så...


men kan seja.. under kvällen. eller typ imorgon, kanske det kommer upp tom.. ett recept, som jag gillas av mig. och som är verkligen "seema mat" det ;) hehe :p eller jaa. sånt jag gillar :) mm.



Så länge bjuder jag på en bild, på en maträtt som jag tyckte, såg rätt god ut faktiskt :)






    



ps.

va en bild, som jag hittade för länge sedan nu..

skulle ha en sån där fredags-mys-bild på min blogg. på nån mysig mat.. och då så hitta jag denna bilden :)

















förresten... när ni letar recept och så.. vilka sidor använder ni er av då??


jag brukar nog mest använda mig av matklubben.se det är ju läsarnas egna recept vet ni.. så det är rätt kul ju.. mm. men sen som nu, så använder jag ju mig av nya sidor med ju, vet ni...

fast jag ska erkänna en sak.. är inte alls ofta, som jag ägnar mig, åt att sitta å kolla recept å sånt. nepps. likadant med kläder, å sånt på internet. mm. inte alltid som jag kollar på sånna sidor som h&m lindex ellos osv osv . har mina perioder, då jag sitter å kollar. och då ganska intensivt, letar jag då. kanske en par 3, 4 timmar.. om inte mer. mm. man får sina inslag ni vet :p mm.. så är det.


men nhe ni.. på tal om mat... så jaa, nu gör det riktigt ont.. och jag riktigt hör, eller jaa.. känner mer kanske :) aao ;) hehe. hur magen verkligen längtar efter mat :) och har varit så ett tag nu.. så e nog bäst att jag bestämmer mig, vad jag ska ha för mat.. mm :p


drar åt hämtmat, av något slag.. om jag ska va ärlig ;) haha :pp  mm. eller heter det kanske hem-körnings-mat ? aa, jag tror det :p

Av Seema Lundbäck - 19 augusti 2011 15:46

Har inte så jätte mycket att seja faktiskt.. tänkte mest kika in, och önska trevlig helg bara :)


hoppas ni får en mysig sådan :)


Jag ska spendera helgen hos mitt ex och mina barn..

ska bli mysigt att se dem.. barnen altså <3


sådär.. nu ska jag hoppa in i duschen..  så hej hej på er, ha nu en riktig mysfredag :)




 

lånad bild

Ovido - Quiz & Flashcards